Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Friday 10 April 2015

Kasih Sayang

Salam sejahtera semua. Petang Jumaat yang barakah ini, saya ingin kongsikan sedikit ilmu untuk kita semua agar minda kita lebih terbuka dan menerima sesuatu dengan lebih positif.

Wujudkan Kasih Sayang Sesama Insan dan Makhluk Tuhan

Sikap berkasih sayang ini perlu dipupuk dalam diri anak-anak. Anak-anak perlu diajar, setiap insan itu sama meskipun berbeza warna kulit dan rupa. Usah sesekali memupuk sentimen permusuhan dan kebencian. Malah sifat kasih sayang ini juga perlu ada pada hidupan yang lain.

Ajar dalam diri anak-anak kita, setiap nyawa itu berharga dan setiap hidupan itu juga mempunyai perasaan. Sifat ini menjana IESQ anak-anak dan membuatkan mereka cenderung melakukan kebaikan dalam apa jua keadaan.

                                       
Contoh mudah, kebanyakan kanak-kanak suka kepada haiwan seperti kucing dan arnab. Mereka akan cuba sedaya upaya untuk menyentuhnya walaupun haiwan itu tidak mahu disentuh. Dalam hal ini, kita ajar mereka cara untuk memanggil haiwan tersebut dengan penuh kasih sayang dan akhirnya haiwan tersebut secara tidak langsung memahami maksud anak-anak itu dengan hanya mendiamkan dirinya sahaja.

Begitu juga dengan manusia yang secara jelasnya mempunyai hati dan perasaan. Jika hati dan perasaan kita lebih kepada emosi yang tidak stabil seperti suka marah-marah, maka nilai kasih sayang tidak dapat dipancarkan melalui memek muka mahupun gerak badan.

Oleh itu, adalah sangat penting bagi kita sebagai manusia biasa untuk memupuk sikap ini sedari anak-anak kita masih kecil lagi supaya minda mereka lebih positif dan lebih cenderung untuk mempunyai perasaan ini kepada Allah dan makhluk ciptaanNya.

Sekian, selamat beramal.

Salam Ukhwah,
Azu Naurah
"Badan Sihat Hidup Ceria, Amanah Allah Kita Pelihara"

azunaurah@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel