Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Thursday 6 November 2014

Siapa yang perlukan Omega?

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua. Berkobar-kobar dengan semangat yang tidak pernah padam. Begitulah yang saya rasai apabila dapat memberi sesuatu input yang berguna untuk tatapan kalian semua.

Apabila bercakap tentang Omega, tentu di dalam otak kita terus teringat tentang minyak ikan. Tapi....minyak ikan yang bagaimana Shaklee gunakan untuk menghasilkan minyak ikan yang terbaik di dunia?


Ya, untuk makluman anda semua pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price, telah menemui satu rahsia: Penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza. Tentu anda semua nak tahu kisah selanjutnya...kan...Ok jom selami dan fahami situasinya yang sebenar.


Orang Eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara, yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.






Wah, Menariknya!...kisah dua bangsa yang sama dengan tempat tinggal yang berbeza boleh mempengaruhi tahap kesihatan mereka.

Jika anda semua perhatikan, apakah faktor utama penyebab penyakit jantung, tekanan darah tinggi dan kencing manis? dan apakah makanan yang menyumbang kepada permasalahan tersebut?

Ya, semua itu berpunca daripada tahap kolestrol yang tinggi daripada sumber makanan utama iaitu daging sehingga menyebabkan gangguan dan masalah pada organ-organ badan seterusnya mengundang penyakit yang boleh membawa MAUT itu.



Siapa lagi yang perlukan OMEGA GUARD SHAKLEE?

Sebenarnya ramai yang boleh dapat manfaat daripada Omega Guard ni dan ia boleh dimasukkan ke dalam set-set kesihatan Shaklee. Baik jom kita lihat satu persatu.
  • Set ibu mengandung
  • Set sendi
  • Set ibu menyusu
  • Set darah tinggi
  • Set kanak-kanak pintar
  • Set slim
  • Set athma atau lelah
  • Set sakit jantung
  • Set kesihatan minda / kuatkan memori (Alzheimer)
  • Set kolestrol
  • Set penyakit kulit seperti alahan dan eczema
  • Set resdung
  • Set kanak-kanak hyperactive dan autism
  • Set arthritis
  • Set diabetes
  • Set Gout
Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan: ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

Jadi, inilah sebabnya mengapa Omega Guard Shaklee mendapatkan ikan daripada air laut dalam.
American Public Health Association mengesyorkan makan ikan air laut dalam sekurang-kurangnya saiz kad permainan (playing cards) sebanyak dua kali seminggu yang mengandungi paras asid lemak Omega-3. Ia membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.

BAU HANYIR IKAN?

Hanya sebahagian kecil yang sendawa bau hanyir ikan selepas mengambil minyak ikan. Oleh itu, disarankan untuk mengambil minyak ikan sebelum makan atau semasa perut kosong.

Siapakah yang patut dan semestinya mengambil minyak ikan?
Minyak ikan melincirkan saluran darah dan berkemampuan untuk mencairkan darah bagi pengaliran darah yang lancar dan melambatkan kepekatan darah. Oleh sebab itu, pesakit yang akan melakukan pembedahan dan perempuan hamil yang sudah hampir bersalin tidak digalakkan untuk mengambil minyak ikan.


Cadangan
Bagi penjagaan kesihatan yang menyeluruh adalah disarankan untuk mengambilnya sebanyak 2 hingga 4 kapsul sehari sama ada sebelum atau selepas makan. (2 kapsul untuk setiap kali pengambilan)

Manakala untuk kanak-kanak pula disarankan untuk beri kepada mereka seminggu 2-3 kali sahaja seminggu dengan 1 biji untuk setiap kali pengambilan.

Efektif: Dijamin 1000mg Omega-3
Asid lemak tidak tepu
Omega-3 EFA
330mg
EPA
180mg
DHA
120mg
3 kapsul x 330mg Omega-3 EFA
= 1000mg Omega-3 EFA/ setiap hari


Perbandingan Produk

Pristin Omega-3
Fish Oil 1200mg
Kordel’s Wild Salmon & Fish Oil 1000mg
Shaklee
Omega Guard
1000mg
EPA
396mg
80mg
545mg
DHA
264mg
120mg
360mg
Total Omega-3
660mg
300mg
1000mg
Pharmaceutical Grade
Yes
No
Yes


Ingin menjana pendapatan sampingan sebanyak 4, 5, atau 6 angka sebulan?
Ingin memperbaiki taraf kehidupan yang lebih baik daripada sekarang?
Ingin membantu insan-insan tersayang untuk mendapatkan tahap kesihatan yang terbaik?
Sertai team hebat saya yang sedia membantu anda untuk mendapatkannya.

Azu Naurah
012 6705753
azunaurah@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel