Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Saturday 29 November 2014

Bahaya Darah Tinggi

Salam sejahtera semua. Hari ini suami saya sakit kepala. Dari malam sampailah ke siang hari sakit kepalanya tak hilang lagi. Jadi saya rasa sangat terpanggil untuk kongsikan bersama anda tentang penyakit darah tinggi yang kita tidak boleh ambil mudah.



Hipertensi atau tekanan darah tinggi membunuh secara senyap, selalunya tanpa sebarang simptom tetapi kita masih boleh mengesan penyakit ini dengan tanda-tanda awal.

Ia membebankan sistem kardiovaskular yang membawa kepada pembesaran kebuk jantung dan merosakkan salur darah yang membekalkan darah ke jantung.
Peningkatan tekanan di dalam salur darah menyebabkan pendarahan intrakranium dan boleh merosakkan organ-organ penting termasuk hati, ginjal, otak dan paru-paru.

Menurut statistik Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), tekanan darah tinggi merupakan faktor risiko utama kematian di rantau Asia Tenggara dan meragut sehingga 1.5 juta nyawa setiap tahun.

Di Malaysia pula, 32 daripada rakyat negara ini yang berumur 18 tahun ke atas menghidap tekanan darah tinggi. Tengok, seawal 18 tahun ya kawan-kawan. Bukan hanya pada usia senja sahaja.


Risiko penyakit tersebut tidak sepatutnya menjadi begitu tinggi kerana ia boleh dielak.
Pencegahan dan kawalan adalah jauh lebih murah dan selamat berbanding rawatan seperti pembedahan pintasan kardium atau dialisis, yang mungkin diperlukan jika tekanan darah tinggi gagal dikesan dan dirawat awal.

Seperti penyakit tidak menular yang lain, kesedaran mampu membantu pengesanan awal. Justeru, adalah sangat perlu kita mengawal seluruh ahli keluarga kita untuk menjaga tabiat pemakanan dengan baik seperti mengambil makanan tambahan dan menyediakan makanan seimbang untuk mereka.

Adalah sangat digalakkan setiap rumah mempunyai alat pemantau tekanan darah sendiri yang berkualiti bagi membantu pengawasan kawalan tekanan darah yang lebih baik. Selain itu, kita juga digalakkan untuk membeli alat pemantau tekanan darah yang dilengkapi penunjuk degupan jantung yang tidak teratur serta menggunakan Klasifikasi Tekanan Darah WHO yang memudahkan pemantauan di rumah.


Sehubungan dengan itu, ia dapat mendidik dan membantu mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi dan mereka yang berisiko untuk menghidapnya.

Amalan pemantauan sendiri bagi mengawal tekanan darah tinggi sangatlah digalakkan bagi memastikan kita sentiasa peka dan sedar terhadap tahap kesihatan diri.

Hakikatnya, pemantauan dan kawalan hipertensi di rumah dengan sokongan pusat jagaan kesihatan adalah penting untuk hasil yang lebih baik dan membentuk gambaran lebih tepat tentang kesihatan keseluruhan seseorang. Walaubagaimanapun, saya tetap mencadangkan anda supaya berjumpa dengan doktor untuk mendapat nasihat dan rawatan supaya tekanan darah anda dalam keadaan terkawal.


Akhirnya, saya berjaya juga bagi suami makan Omega Guard hari ni. Isteri mana yang tak risau tengok suaminya sakit kepala berdenyut-denyut. Mungkin juga darah tinggi sebab ubat P*****l dah makan tapi sakitnya masih berbisa lagi. Al-maklumlah suami saya jenis yang susah nak makan ubat dan suplemen ni.

Nak tahu apa suplemen yang sangat sesuai untuk orang ada darah tinggi atau hipertensi?
Ok jom saya jamu mata anda dengan suplemen TERBAIK daripada Shaklee khas untuk anda.

 


 


Pilihan di tangan anda, saya sedia membantu...

( Tepat pada waktunya )

Betullah memang sangat tepat waktunya PROMOSI OMEGA bulan ini.
Bulan yang penuh dengan jemputan kenduri kendara di sana sini...
Hidangannya pula memang tak jauh beza di mana-mana...
Menu utama yang pastinya adalah daging, tak kiralah daging ayam, lembu atau kambing...
Cara masakannya juga berbeza...
Rasanya??? Ya, tetap juga berbeza...
Ada yang terLEBIH garam, terkurang garam...
Ada yang terlebih gula dan terkurang gula...
Kesannya pada badan kita???
Hebat sekali.....
Darah tinggi, kolestrol tinggi....
Membawa pula kepada kencing manis dan sakit jantung....
Parah-parah....apa lagi yang boleh kita lakukan jika semua penyakit ni hinggap pada diri kita....Ada NILAI lagikah padahal umur masih muda????
Saya tak paksa anda, renung-renungkanlah demi kesihatan anda sekeluarga. 
Salam ikhlas daripada
Azu Naurah
012 6705753

azunaurah@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel