Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Sunday 7 December 2014

"Sampainya hatimu.....diriku sentiasa mengharapkan pujian darimu..."

Sampai hatimu....diriku sentiasa mengharapkan pujian darimu...

"Amboi, awak tu kalau kat luar bukan main licin lagi kulit muka. Nak tengok ada timbul jerawat dan bekas-bekas parut kat muka tu pun susah," kata suami Azmah kepadanya.

"Ala, malu la kalau kat luar nampak muka saya ni yang sebenar. Kat luar mestilah kena tutup tebal-tebal dengan bedak asas dulu, barulah orang kata cantiknya isteri kau Azman, " balas Azmah kepada suaminya.

"Azmah, awak tu dah lupa ke kalau berhias berlebih-lebihan di luar tu boleh mengundang lebih banyak dosa, lagipun awak berhias lebih-lebih kat luar tu untuk siapa?," tinggi nada suara Azman mengingatkan isterinya.

"Taulah, tapi nak buat macamana. Hanya bedak ni je yang boleh menutup parut dan bekas jerawat saya. Bukan saya nak berhias lebih-lebih pun," kata Azmah dengan nada kesal.

Azmah dengan rasa malu dan bersalah kepada suaminya berusaha sedaya upaya untuk mencari alternatif supaya dia tidak perlu lagi bergantung 100% dengan bedak yang selalu digunakannya setiap kali keluar rumah.

Azman pula bukanlah membenci isterinya tetapi dia hanya menegur kesilapan yang Azmah lakukan terhadap dirinya. Sebagai seorang isteri yang solehah sepatutnya Azmah berhias diri untuk suaminya di rumah, bukan hanya bersolek ketika hendak keluar rumah.

Tiada siapa yang bersalah di dalam hal ini. Kedua-duanya perlu berbincang dan bersepakat untuk memperbaiki diri masing-masing supaya keharmonian rumahtangga dapat dikekalkan. Bertolak ansur di dalam hubungan suami isteri itu sangat-sangat diperlukan untuk menjamin kebahagiaan yang berpanjangan.

Apakah langkah yang Azmah ambil untuk menawan kembali hati suaminya?
Adakah Azman lebih gembira dengan tindakan Azmah?
Bagaimanakah cara Azman memujuk kembali isterinya?
Adakah kehidupan mereka sekeluarga berubah?
Bagaimanakah mereka menangani masalah kedinginan dalam hubungan suami isteri?

Bersambung.........................................anda boleh fikirkan sendiri bagaimanakah episod cerita ini seterusnya. Semoga ia bermanfaat. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca kisah ini.

Cadangan saya

Bagi kulit bermasalah seperti Azmah yang banyak parut jerawat di muka, saya cadangkan supaya dia mengambil Vitamin E secara konsisten.

Ini kerana 400 IU Vitamin E bersamaan dengan 1kg benih gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam.

Gandum




Safflower


Bayam


Badam

Saya adalah pengguna dan pengamal tegar Vitamin E. Memang jatuh cinta sangat dengan Vitamin E, tambah-tambah lagi kesannya yang sangat menakjubkan pada kulit saya.

Jom kita kenali terlebih dahulu Vitamin E Shaklee...

Perbezaan Shaklee:

Vita E Complex Shaklee dihasilkan daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan Vitamin E, diekstrak daripada d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah Vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan serta melindungi retina.

Saya suka vitamin-vitamin Shaklee sebab inilah, ujian secara klinikal dilakukan. Bagi mendapatkan hasil dan kesan yang terbaik sudah semestinya pihak Shaklee bertanggungjawab ke atas semua rangkaian produk pengeluarannya. Betul ke betul?

Ok, dah kenal isi kandungan Vitamin E, jom kita kaji apakah manfaat utama vitamin ini.

Manfaat Utama:
  • Melindungi jantung - Pengambilan harian 800 IU Vitamin E untuk jantung yang sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan kolestrol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelate darah melekat ke dinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain.
  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif - Kajian pada tahun 1924, mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600 IU - 800 IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti Penuaan - 1 kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada, otot dan peha.
  • Anti-Oksidan yang kuat - Pengambilan yang lebih dari 1200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi, katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang banyak.
  • Memperbaiki Arthritis - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.
  • Menghalang Keguguran - Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.
  • Memperbaiki Parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.
Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, Vitamin C dan Vitamin E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidan dalam melawan radikal bebas.

Sudahkah anda mengambil Vitamin E secukupnya?

400 IU Vitamin E = 1kg gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam. Jika anda tidak sanggup makan sebanyak itu dalam masa sehari, maka silalah membuat pilihan yang bijak.

Adakah Vitamin E selamat?

Di dalam buku "Prescription For Longervity" yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan Vitamin E dengan terperinci. Secara global, terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan Vitamin E. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan Vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3200 IU.

Cadangan pengambilan:

Untuk pemeliharaan kesihatan: 1 kapsul sehari selepas makan.
Untuk anti-penuaan dan sistem reproduktif: 2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali
Menentang kanser dan mengurangkan parut: 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali

Sambungan kisah "Sampainya hatimu.....diriku sentiasa mengharapkan pujian darimu..."


Apakah langkah yang Azmah ambil untuk menawan kembali hati suaminya?
Adakah Azman lebih gembira dengan tindakan Azmah?
Bagaimanakah cara Azman memujuk kembali isterinya?
Adakah kehidupan mereka sekeluarga berubah?
Bagaimanakah mereka menangani masalah kedinginan dalam hubungan suami isteri?

Dengan hati yang terluka setelah ditegur suaminya, Azmah mencari seorang rakan baiknya yang merupakan seorang Pengedar Shaklee yang berjaya. Dia mula mendapatkan nasihat daripada rakannya itu membantunya menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Rakan baiknya itu yang bernama Azu Naurah telah mencadangkan Vitamin E Complex khusus untuk membantu suami isteri tersebut. Akhirnya tanpa berfikir panjang, Azmah memutuskan untuk menerima cadangan rakannya itu dan terus mendaftarkan diri sebagai ahli Shaklee yang sah.

Azu Naurah memberikan panduan kepada Azmah tentang cara pengambilan Vitamin E untuk masalah kulit mukanya. Selain itu, rakannya juga mencadangkan agar Azmah membuat masker Vitamin E sebelum tidur agar kulit mukanya lebih berseri dan tampak segar dari biasa tanpa bersolek.

Setelah hampir setahun, suami Azmah semakin teruja ingin tahu dan bertanya kepada Azmah apakah rahsianya.

Dengan nada yang ego Azman bersuara "Lain sangat kulit muka awak sekarang ni?, ada apa-apa ke?"

Azmah menjawab selamba sambil tersenyum, "Oh, ye ke?. Alhamdulillah, awak dah nampak kesannya. Saya amalkan Vitamin E je. Awak nak cuba?"

"Boleh juga, awak beli kat mana?" tanya Azman lagi sambil memujuk isterinya.

"Sekarang saya jadi Pengedar Shaklee yang sah. Jadi, untuk dapatkan Vitamin E ni senang je. Harganya pun murah,"jawab Azmah dengan penuh keyakinan.

Setelah sebulan Azman mencuba Vitamin E, hubungan mereka suami isteri bertambah mesra dan erat. Kehidupan mereka bertambah baik dan diserikan lagi dengan kehadiran orang baru dalam keluarga mereka pada tahun hadapan.

Kesimpulannya, BAGAIMANAKAH VITAMIN E MEMBANTU HUBUNGAN SUAMI ISTERI INI KEMBALI PULIH?

Anda tahu jawapannya sekiranya anda membaca habis artikel ini.

Sekian, salam sayang...

Azu Naurah
012 6705753
azunaurah@gmail.com












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel