Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Monday 8 December 2014

Seronoknya berkawan dengan kamu...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat anda semua di mana saja berada.
Wow! Tajuk Novel terpilih hari ini saya hangatkan lagi dengan teknik penceritaan yang mampu menarik ribuan orang malahan ratusan ribu orang untuk membacanya.


Gempak kan...alah, nak gurau sikit tak kan tak boleh...
Ok kisahnya bermula begini, ada dua orang rakan baik yang selalu bersama ketika susah dan senang iaitu Tasha dan Misha. Mereka berkawan sejak dari sekolah menengah hinggalah sekarang. Walaupun dah beranak pinak mereka masih lagi rapat macam dulu-dulu.

Gila baik betullah dua orang ni. Suatu hari, Tasha perasan seperti ada kelainan yang tejadi kepada rakan baiknya Misha yang selama ini dia tidak pernah tahu apa rahsia kawan dia yang seorang ni.

"Misha, aku geram lah dengan kau ni," dengan nada suara yang agak marah dan kecewa keluar dari mulut Tasha.

"Kenapa ni?, tiba-tiba nak marah aku apa pasal pulak," jawab Misha dengan penuh kesal dan sakit hati.

Sambung Tasha kembali, "Kau tu, suka sangat berahsia dengan aku. Sampai sekarang aku tak tahu. Bila aku tanya, kau buat tak tahu."

"Rahsia apa?, nada suara Misha agak tinggi dari sebelumnya.


"Emmmm...tu lah, muka kau tu. Dulu kawan-kawan kita selalu cakap muka kita seiras, tapi sekarang aku tengok kat cermin, muka aku semakin tak cantik macam kau. Aku malulah. Kau buat macam mana sebenarnya?," Kata Tasha dengan penuh rendah diri.

"Oh, pasal tu ke. Kenapa kau nak marah-marah aku?. Lain kali cakaplah elok-elok sikit, macam kita ni baru berkawan sehari dua pulak. Aku tak ada rahsia la. Cuma, kau ingat tak awal tahun hari tu?. Aku pernah cakap dengan kau yang aku nak ambil set kecantikan Shaklee, dah lama aku 'admire' dengan seorang akak ni kat FB, namanya Azu Naurah. Aku selalu perhatikan status dia tiap hari. Sampailah satu hari, aku rasa tak boleh tunggu lagi dah." cerita Misha panjang kepada rakan baiknya.

"Lepas tu, kau jadi ambil ke set kecantikan Shaklee dengan akak tu?" tanya Tasha penuh kesungguhan.

"Masa aku baru suarakan pasal nak ambil set kecantikan tu, kau buat tak tahu je. Seolah-olah malas nak layan aku. Jadi, aku putuskan untuk ambil set kecantikan ni sendiri aje lah, " jelas Misha lagi.

"Oh, baru aku tahu. Sebenarnya kulit muka kau yang sekarang ni kesan daripada ambil set kecantikan Shaklee tu lah ya?, kata Tasha dengan penuh kegirangan.

"Sudah tentulah puan Tasha oiii, Haaa...apa lagi? nak join macam aku ambil set kecantikan?. Sudah-sudahlah, tak payah nak fikir panjang. Kau dengar sini ya aku nak bagi tahu. Kita ada suami, suami kita tengok muka kita ni hari-hari. Kau nak semakin hari dia semakin sayang atau kau nak dia semakin hari semakin lari dari kau?. Jawablah sendiri ya. Kita ni orang perempuan kalau tak jaga bekas parut jerawat, jeragat dan segala bintik yang tak menarik di muka tu alamat hodohla wajah kita untuk tatapan suami. Orang lelaki ni, ada yang jenis tegur terus, ada yang makan dalam. Kalau yang jenis makan dalam ni bahaya. Sedar tak sedar dia lari sebab tak selera tengok wajah dan penampilan kita. Aku ni dah tak larat nak bersolek dan berbedak tebal lagi dah. Membazir pun membazir, kesannya makin banyak tompok dan bintik hitam ada lah," jelas Misha dengan panjang lebar.

"Ya lah Misha, betul kau cakap tu. Kenapalah aku ni tak nak berubah. Sepatutnya aku jaga kecantikan aku untuk suami, bukan mengharapkan bedak setebal 5 inci tu kat muka untuk tatapan dia. Misha, kau tolong aku boleh?. Aku pun nak juga lah set kecantikan Shaklee tu?, kata Tasha dengan kesungguhan.

"Alhamdulillah, sedar juga kawan baik aku dunia dan akhirat ni. Aku bukan nak kau cantik berlebih-lebih untuk orang luar, tapi aku nak kita sama-sama dapat pahala jaga penampilan demi kebahagiaan rumahtangga kita juga. Ok, nanti aku daftarkan kau terus jadi ahli Shaklee lah ya. Boleh kita tolong kawan-kawan kita yang lain dapat pahala jugak. Betul ke betul?", kata Misha dengan sangat gembira.

"Ok Misha, aku setuju sangat dengan cadangan kau tu. Kita boleh bantu orang lain untuk lebih menarik dan tertarik demi kebahagiaan rumahtangga diorang, barulah hidup ni rasa aman..hahaha. Aku daftar dan ambil set kecantikan Shaklee tu sekarang juga tau," balas Tasha dengan rasa teruja.

Apa kesimpulan daripada cerita ini? Saya harap anda semua dapat ambil pengajaran dan kita sama-sama jaga penampilan untuk suami tersayang dan kebahagiaan rumahtangga kita. Tiada siapa yang boleh merubah hidup kita melainkan diri kita sendiri yang nak berubah.




Ok, jom tambah ilmu!!

Best sangat bila kita tahu fungsi setiap vitamin yang kita ambil setiap hari kan...
Hari ni saya kongsikan fungsi vitamin E yang banyak memberi manfaat kepada kesihatan kita...
Jom baca info menarik ni!!
 Product knowledge: Vit E 
* Vit E ada dalam set mana? dan sesuai untnk siapa?
1. Alergi hidung - Mempertingkatkan fungsi imun
2. Athma - Menguatkan dinding salur darah
3. Bronkitis (masalah paru-paru) - Melindungi tisu paru-paru dan mempertingkatkan penggunaan oksigen
4. Batuk - Melindungi tisu paru-paru dan membekalkan oksigen kepada sel
5. Resdung - Menggalakkan sistem imun dan antioksidan
6. Sakit tekak / Tonsilitis - Mengukuhkan fungsi imun
7. Masalah pundi hempedu - Mencegah lemak menjadi tengik
8. Hepatitis - Melindungi sel hati dari rosak akibat radikal bebas
9. Penyakit jantung / Hypertensi / Strok - Defisiensi selenium berkait pada penyakit jantung
10. Kolestrol tinggi - Menghalang oksidasi LDL oleh radikal bebas
11. Gout - Meneutralkan radikal bebas
12. Hiperthyroid - Amaun yang sedikit diperlukan
13. Infeksi saluran urinari - Antioksidan
14. Gila babi - Membantu peredaran darah dan membekal lebih oksigen
15. Alzheimer / Lemah daya ingatan - Mempertingkatkan peredaran serebral
16. Parkinson - Menghalang kerosakan akibat radikal bebas
17. Jerawat - Melindungi dari radikal bebas
18. Pigmentasi / bintik penuaan - Mengurangkan bintik penuaan
19. Cacar air - Membekalkan oksigen dan mempertingkatkan pemulihan
20. Psoriasis - Meneutralkan radikal bebas yang merosakkan sel-sel kulit
21. Melecur / Terbakar - Elasitisi tisu, mengurangkan kesan parut
22. Eczema - Melegakan kekeringan kulit dan gatal
23. Kecantikan kulit dan anti penuaan - Antioksidan yang kuat
24. Lupus SLE - Untuk masalah kulit dan sendi
25. Kelemumur - Mempertingkatkan peredaran darah
26 Rambut gugur - Meningkatkan penyerapan dan peredaran oksigen
27.Masalah kuku - Meningkatkan sistem imun dan membantu melawan infeksi
28. Masalah mata ( katarak dan glaukoma) - Antioksidan yang kuat dan meneutralkan radikal bebas
29. Mati pucuk - Mempertingkatkan kebolehan reproduktif dan kiraan sperma
30. Masalah prostat - Membantu memelihara kesihatan prostat dan menghalang kanser prostat
31. Kesuburan lelaki - Antioksidan yang kuat membersihkan radikal bebas yang merosakkan sel dan melindungi sperma
32. Sindrom Pra haid ( PMS ) - Baik untuk payudara yang sakit
33. Menopause - Untuk imbangan hormon dan mengurangkan panas badan
34. Set ibu mengandung (dapatkan nasihat doktor) - Menghalang keguguran, bayi pra-matang dan berat bayi yang rendah
35. Vena varikos - memperbaiki peredaran darah, mengukuhkan dinding kapilari dan salur darah
36. Fibroid - Antioksidan yang kuat
37. Kanser dan tumor - Melindungi sel dari radikal bebas dan menghalang pertumbuhan sel kanser
38. Selepas pembedahan - Mengurangkan formasi parut
(Elakkan vitamin E sebelum pembedahan kerana ia boleh menipis dan mencairkan darah)

Semoga ianya bermanfaat untuk anda semua.
Salam sayang,

Azu Naurah
012 6705753
azunaurah@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel