Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Thursday 5 March 2015

Ini ceritaku: HAKIKAT SEBATANG POKOK

Salam sejahtera semua. Menelusuri hari-hari yang indah bersama keluarga tercinta pastinya mengujakan kita semua. Berbalik kepada topik yang akan saya bincangkan di sini adalah mengenai hakikat sebatang pokok.

Ok, sila jawab soalan ini dalam hati ya...

Bagaimana anda melihat sebatang pokok itu dapat hidup dengan subur? Hakikatnya seperti yang kita nampak dengan mata kasar, ia hidup bermula daripada benih kemudian ia mula membesar dan terus membesar.

Persoalan yang timbul pula, adakah pokok ini boleh membesar dan terus membesar begitu sahaja tanpa makanan dan minuman?

Cuba kita perhatikan, sekalipun ia mendapat makanan dan minuman yang mencukupi, adakah ia benar-benar dapat terus hidup subur dengan baik? Sudah tentu ia memerlukan makanan tambahan bukan? Apakah pula bentuk makanan tambahan yang diperlukan oleh pokok ini? Ya, semestinya baja dan tambahan air hujan sangat diperlukan oleh pokok ini.

Bagaimana dengan semburan racun serangga perosak? Adakah ianya benar-benar diperlukan? dan apakah pula kesannya kepada pokok ini?



Ok, sila teruskan membaca ya...

Sebatang pokok yang hidup subur dengan memperolehi makanan tambahan dan air yang mencukupi jika ditambah dengan semburan racun serangga perosak, pasti kualiti daun atau buah yang dihasilkan tidak seperti pokok lain yang hanya mendapat makanan tambahan dan air yang mencukupi.

Sebatang pokok yang sihat, ianya memerlukan baja dan siraman air yang mencukupi secara berjadual. Bertunjangkan akar yang kuat dan sihat, sudah tentu pokok itu akan mengeluarkan serta menghasilkan rimbunan daun yang menghijau dan buah yang sempurna.



Apabila sampai masanya, dedaunan yang menghijau tadi akan bertukar menjadi kekuning-kuningan dan buah-buah yang masak ranum akan bertukar menjadi busuk (jika tidak dipetik) yang akhirnya akan berguguran dengan sendirinya.

Begitulah hakikatnya kitaran sebatang pokok.

Bagaimana pula dengan manusia? Manusia juga mempunyai proses tumbesarannya sendiri dengan memerlukan makanan dan minuman yang mencukupi.

Adakah hanya dengan makanan dan minuman asas sahaja manusia sudah benar-benar cukup sihat dan terhindar daripada sebarang penyakit?

Sebenarnya, manusia juga memerlukan makanan tambahan dan air yang mencukupi untuk dia kekal sihat bertenaga. Bahan-bahan radikal bebas yang manusia tidak boleh lihat dengan mata kasar boleh menyebabkan tahap kesihatan seseorang itu menurun dan menjadi lemah.

Jika dalamannya sihat, maka luarannya juga akan terpancar ceria dan bertenaga diwajahnya.

Anda ingin terus menjaga kesihatan yang dikurniakan Allah ini dengan sebaik-baiknya?

Anda ingin terus membantu diri sendiri, keluarga, sanak saudara atau sesiapa sahaja dalam bidang kesihatan?

atau

Anda juga mungkin ingin mengubah nasib hidup anda kepada yang lebih baik daripada sekarang?

Jom sertai saya untuk kita sama-sama meningkatkan tahap kesihatan serta tahap kewangan kita hingga ke tahap yang tertinggi bagi merealisasikan impian yang ingin kita kecapi.



Tiada yang mustahil melainkan dengan izin Allah. Semua kekuasaan terletak hanya pada-Nya. Yakinilah bahawa hanya Dia sahaja tempat bergantung dan memohon pertolongan.

Salam sayang,

Azu Naurah
012 6705753
azunaurah@gmail.com











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel