Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Friday 20 March 2015

KESAN SOYA GMO DAN SOYA NON-GMO

Selamat sejahtera kepada anda semua. Hari ini saya akan kongsikan testimoni hebat daripada diri saya sendiri. Testimoni ini bukan dibuat secara melulu tetapi melalui pemerhatian saya ke atas anak-anak yang saya kandungkan selama 9 bulan.

Dulu semasa mengandungkan zulfa (anak pertama), saya minum soya setiap hari. Disebabkan tidak tahu kesan akibat pengambilan soya GMO yang terlalu banyak, maka anak saya yang pertama mendapat alergi pada kulitnya. Untuk pengetahuan anda semua, masa itu saya terdengar orang kata "kalau nak anak yang lahir tu putih, minumlah soya".

Ya, zulfa lahir dengan kulitnya yang bersih dan gebu serta cerah. Memang betullah tu, tapi rupanya saya tersalah pilih soya dan soya itu adalah soya GMO.

Begitu juga apa yang jururawat pernah beritahu pada kawan-kawan saya bahawa jika minum soya (GMO) terlalu banyak semasa mengandung, anak yang lahir itu bakal mendapat masalah pada kulitnya dan saya sendiri sudah mengalaminya. Ermm..nak buat macamana, saya terlambat dapat info tu.

Apa yang saya perasan, masa zulfa kecil dulu apabila kena gigit nyamuk atau luka-luka kecil, lambat sangat nak baik. Terlalu banyak parut pada tangan dan kakinya. Saya hanya sapu ubat dan letak bedak merah saja untuk hilangkan gatal-gatal pada kulitnya. 

Hanya setelah dia berusia 5 tahun baru saya mengenali Shaklee. Untuk pulihkan lukanya, saya mandikan dia dengan beberapa titik basic H dan sapu Herbal Blend selepas mandi.

Semasa mengandungkan anak yang kedua dan ketiga, saya tidak lagi minum soya setiap hari walaupun pada masa itu saya tidak tahu tentang kesan pengambilan soya GMO. Masa mengandungkan anak yang kedua saya sudah tak kisah tentang kulit anak yang bakal lahir, apa yang saya harapkan ialah dia sempurna dan sihat. Alhamdulillah, badannya sihat dan semangat tapi kulitnya tak secerah si kakak...hehe.



2 tahun kemudian saya mengandungkan anak yang ketiga, pada masa itu saya belum lagi mengenali Shaklee tapi pernah nampak botol-botol vitamin itu di atas meja rakan sekerja. Sehinggalah dia lahir dan berumur setahun setengah barulah saya mengenali Shaklee seterusnya menjadi ahli. Kini, anak yang ketiga masih menyusu badan dan saya peminum tegar soya non-GMO iaitu ESP. Alhamdulillah kulitnya tidak bermasalah malah lebih cerah dan gebu.




Terima kasih kepada Shaklee kerana menyediakan produk terbaik yang diterima ramai masa kini.

Salam ukhuwah, 
Azu Naurah
Boleh hubungi saya untuk testimoni hebat ini...
012 6705753
azunaurah@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel