Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Thursday 19 March 2015

UBAT PENYEMBUH JIWA

Selamat sejahtera kepada anda yang sentiasa dahagakan ilmu yang bermanfaat sebagai pengisian rohani untuk diri sendiri dan insan lain. Tahniah kerana anda juga telah berjaya memecahkan tembok keegoan untuk mencari ilmu disegenap pelusuk blog yang ada di dunia maya ini.

Perkongsian untuk hari ini adalah berkisar tentang UBAT. Bagaimana ubat berfungsi untuk merawat sesuatu penyakit? Teruskan bersama saya ya...



Kebodohan ialah satu penyakit. Kebodohan memang tidak merosakkan tubuh badan, namun merosakkan hati dan fikiran. Ubatnya ialah ilmu dan ilmu hanya dapat diperoleh jika kita rajin bertanya kepada ahlinya.

Hasan al-Basri berkata, "Pertanyaan adalah setengah daripada ilmu." Berkata Abu Sulaiman al-Ghanawi, "Tanyalah kepada orang pandai, maka engkau akan menjadi pandai sepertinya."



Kaedah tersebut disedari dan dilaksanakan oleh Ibn Abbas. Sejak kecil, beliau sangat rajin bertanya kepada Nabi SAW dan para sahabat Nabi yang lebih tua daripadanya. Beliau bercerita, "Seringkali aku bertanya kepada 30 orang sahabat Nabi tentang satu perkara yang sama."

Sebagaimana kita tidak boleh malu bertanya, kita juga tidak boleh malu berkata, "Saya tidak faham," jika kita memang tidak atau belum memahami sesuatu perkara. Bagi seorang penuntut, sikap ini bukan aib. Malah sikap tidak faham ini merupakan sifat terpuji yang akan bermanfaat untuk dirinya sendiri.

Seseorang yang tidak faham namun enggan bertanya ibarat seorang pesakit yang malu mengaku diri tengah sakit dan enggan meminta ubat. Akhirnya, dia akan terus sakit dan tidak pernah sembuh.

(Petikan daripada buku Ikon Syabab oleh Umar Muhammad Noor)

Bergitulah perumpamaannya, kita tidak boleh berdiam diri tanpa berkata apa-apa sekiranya kita tidak tahu dan tidak faham. Sifat berani juga harus dipupuk dalam diri supaya kita menjadi orang Islam yang kuat bukan sahaja dari segi fizikal malah kuat dari segi emosi dan spiritual juga.



Adakah anda memerlukan ubat hari ini?
Pilihan bijak di tangan anda!
Berubahlah hari ini demi masa depan yang lebih gemilang untuk masa akan datang.

Salam ukhuwah fillah,
Azu Naurah
012 6705753
azunaurah@gmail.com





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel