Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Friday 10 October 2014

Kepentingan Makanan Tambahan

Assalamualaikum kepada anda semua. Semoga sentiasa dilimpahi dengan rahmat dan kasih sayang daripada Allah s.w.t sentiasa.

Pagi ini saya ingin membawa anda untuk meneroka keindahan hidup yang sihat tanpa sebarang penyakit yang membimbangkan kita pada masa kini.

Alangkah indah bukan sekiranya hidup ini sentiasa bebas daripada sebarang penyakit. Namun itu hanya impian sahaja, walaubagaimanapun kini kita dapati semakin banyak dan semakin ramai insan-insan yang memenuhi ruang di katil-katil hospital. Mudah-mudahan mereka semua dapat kembali hidup sihat dan ceria serta bebas daripada penyakit.


Nukilan ini sekadar membuka ruang dan peluang untuk anda sama-sama fikirkan keperluan tubuh kita kepada makanan tambahan yang sememangnya mengandungi nutrisi terbaik.

Saya memilih Shaklee. Ya, saya tahu suplemen tumbuh bagaikan cendawan di luar sana. Anda berhak untuk membuat pilihan yang paling baik dalam hidup anda kerana ia mampu merubah hidup anda selepas itu.


Berbalik kepada perbincangan tentang makanan tambahan ini sebenarnya kita perlu tahu tujuan kita untuk mengambilnya. Kita tidak perlu terlalu obses terhadap makanan tambahan atau suplemen tanpa mengetahui maksud dan fungsi sebenarnya untuk tubuh badan. Tetapi sebagai insan yang ingin berubah, anda perlu tahu kenapa dan mengapa anda memilih sesuatu makanan tambahan itu.

Suplemen merupakan makanan tambahan bukannya sebagai makanan gantian kepada pemakanan seharian sebagaimana tanggapan individu selama ini. Secara umum suplemen merupakan makanan tambahan dalam bentuk minuman atau makanan.

Suplemen boleh wujud dalam bentuk sama ada vitamin, mineral, herba atau tumbuhan lain, atau komponen dalam makanan yang kita makan setiap hari. Ia juga boleh wujud dalam bentuk pil, kapsul, cecair, atau tablet.


“Jika dilihat di sekeliling kita, suplemen dijual dengan meluas. Semua orang boleh mendapatkannya sama ada di farmasi, kedai makanan kesihatan, pasar raya, melalui online di Internet dan sebagainya.

“Badan kita sememangnya memerlukan vitamin dan mineral sebagai tambahan untuk memastikan ia bergerak aktif, seperti vitamin C, bagus untuk kulit serta vitamin E, asid amino, zink dan sebagainya.

‘‘Makanan tambahan seperti itu yang kita perlukan dan diambil setiap hari untuk memestikan kulit cantik dan gebu. Cara pengambilan adalah bergantung kepada pengguna. Sama ada melalui minuman atau kapsul.


Sekiranya seseorang ingin memilih makanan tambahan untuk diri sendiri, individu tersebut perlu pastikan kenapa dia perlu mengambil makanan tambahan tersebut dan kepentingan suplemen tersebut kepada kesihatannya.

“Kita perlu tahu adakah penting suplemen tersebut untuk penyakit yang kita hadapi. Kita perlu ingat makanan tambahan tidak akan menyembuhkan sesuatu penyakit tetapi ia boleh membantu mengekalkan kesihatan. Ini memang benar dan kebanyakan testimoni pengguna-pengguna Shaklee sudah merasai kebaikan produk-produk Shaklee.

‘‘Kandungan nutrisi dalam setiap makanan tambahan yang diambil juga penting untuk diketahui dan perlu dipastikan ia mematuhi piawaian Recommended Nutrient Intake (RNI) Malaysia 2005.

“Pengguna dinasihatkan mendapat khidmat nasihat doktor yang bertauliah atau pakar pemakanan (dietitian) mengenai pengambilan makanan tambahan. Alhamdulillah di dalam grup Shaklee kami ramai terdiri daripada pakar-pakar profesional di dalam bidang kedoktoran.


Kandungan nutrisi daripada makanan tambahan merupakan nutrien surih yang badan perlukan kerana ia bukan makanan utama seharian kita tetapi memainkan peranan penting kepada badan kita. Kita tidak perlu mengambill dos yang berlebihan, cukuplah kita mengambilnya dengan cara berkala dan mengikut keperluan makanan kita.

Senaman juga penting. Haa..yang ini memang sangat-sangat diperlukan untuk menjaga dan mengekalkan tubuh badan kita agar sentiasa sihat di samping mengambil suplemen lain seperti asid amino, vitamin C, vitamin E, serta beberapa jenis mineral.


“Antara tip untuk memilih makanan tambahan ialah pastikan keadaan kesihatan betul-betul memerlukan suplemen tersebut.

“Di samping jika tubuh benar-benar memerlukan makanan tambahan lebih digalakkan untuk memilih suplemen yang terhasil daripada bahan-bahan organik dan semula jadi yang tiada tambahan bahan kimia selain halal. Alhamdulillah Shaklee memenuhi kriteria ini.

“Selagi suplemen tersebut tidak melebihi dos dan mengikut kepada keperluan nutrisi harian kita, ia tidak menjadi masalah.Sebaliknya jika diambil dalam dos yang berlebihan, kemungkinan menyebabkan keracunan pada tubuh.

“ Jadi pastikan mendapat nasihat daripada pakar sebelum mengambil sesuatu makanan tambahan. Di dalam grup eksklusif kami, ramai yang telah menghadiri Bengkel Nutrisi dan banyak perkongsian ilmu yang telah diberikan oleh pakar nutrisi kepada kami.

Paling penting pastikan suplemen tersebut di luluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Ya, Shaklee juga mempunyai label KKM di setiap botol suplemennya.


“Jangan terlalu obses dengan sesuatu produk yang kita tidak ketahui kandungan nutrisi produk tersebut.

Ingin bersama team kami?? Hubungi

Azu Naurah
012 6705753
azunaurah@gmail.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel