Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Sunday 19 October 2014

Vitamin C = Vitamin Sihat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera pembaca-pembaca blog azunaurah semua. Hari ini saya sangat bersemangat untuk kongsikan bersama anda tentang Sustained Release Vita C 500 mg. Haaa...panjang nama tu. Dia pun ada nama panggilan mesra tau..nama pendeknya Vitamin C..:)

Info Penting SR Vitamin C

Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500 mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita adalah setiap jam. Contohnya 1 tablet vitamin C = 7 biji setengah buah oren. Ermmm...banyaknya buah oren ni kalau nak telan setiap jam kan?....



Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (dalam masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavonoid ( 25% dari bioflavonoid diekstrak daripada kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Jadi, anda pilih yang mana? Nak makan buah oren dalam kuantiti yang banyak atau hanya 1 tablet/ 2 tablet Vitamin C sehari?....kalau saya, fuhh...jenuh nak makan banyak-banyak buah tu sehari....


Kenapa kita perlukan Vitamin C?

Semasa saya menghadiri Bengkel Nutrisi pada bulan Jun yang lepas, nutritionist ada memberitahu saya bahawa vitamin C dapat membantu mencegah jangkitan, meningkatkan imunisasi, menghapuskan toksin, mencantikkan kulit...part yang ni memang semua orang nak...betul ke betul?
Sekiranya anda ingin merawat luka, anda disarankan untuk mengambil Zinc Complex + SR Vitamin C bagi mempercepatkan proses penyembuhan luka tersebut.


Manfaat Utama:
  • Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan gusi berdarah, lebam di bahagian kulit, luka lambat sembuh, kulit kering, ruam dan kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta athma. Ia juga membantu mempercepatkan pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
  • Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang sangat baik, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan Kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama terjadinya JERAGAT...yang ni sure ramai yang suka...hehehe

  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress serta masalah yang berkaitan mental seperti keresahan
  • Mengekalkan Kolestrol Sihat - Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
Tahukah Anda?

Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri. Contohnya seperti arnab. Ia mampu menghasilkan 18 000 mg (18 mg) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C sendiri. Tambahan pula vitamin C larut air dan akan berterusan hilang dari tubuh kita. Oleh itu, kita sangat perlu mengambil vitamin C setiap hari dan ia tidak langsung memberi kesan toksik.

 

Kajian dari Dr. James Scala telah menunjukkan, adalah selamat untuk mengambil 5000 mg (10 tablets) hingga 10 000 mg (20 tablets) vitamin C setiap hari. Dr. Pauling, yang menemui vitamin C, mengambil 18 g (18 000 mg) sehari dan beliau sihat dari segi fizikal pada umur 94 tahun.

Vitamin C sahaja sudah memadai dari buah?
Sebenarnya, setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60 mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu masak ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak masak ranum mengandungi vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada sebahagian atau separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Nak baca satu kisah tentang buah? haa..ini kisah si buah oren....


{Kisahmu buah OREN}

Kasihan dirimu wahai sibuah oren. Nak dapatkan dirimu yang 'FRESH' punyalah jauh beribu-ribu batu..
Lepas dirimu dituai, diriku tak dapat lagi nak terus menikmati dirimu. Dirimu terus dibawa naik kapal, naik flight, naik lori...fuhh jenuh nak tunggu..diriku tak pernah pun makan dirimu petik je terus makan...hahaha
Berpanas di tengah terik mentari, beberapa bulan kemudian baru orang beli..Haihh.... mujur tak makan tahun baru nak dapatkan dirimu...hehe
Ermm...barulah dapat sampai ke rumahku..
ERKKK!!...agak-agak diriku dapat tak zat dirimu sepenuhnya??
Apa yang pasti dirimu bukanlah yang asli, yang ada hanyalah dirimu yang sudah di GMO kan dan kandungan vitamin C dirimu tentu dah jadi lain...
Kalau tak nak makan Vitamin C, diriku kena makan dirimu sebanyak 7 biji setengah dan HABISLAH DUITKU!!!! OHHH, TIDAKKKK!!!!

Jom kita buat kira-kira sekejap...berbaloi ke berbaloi?
1 biji vitamin C = 7 biji setengah Oren
1 biji vitamin C rm 0.51 = 7 biji setengah Oren rm 9.99
Bezakanlah...

Anda ingin membantu diri dan rakan-rakan anda untuk menjana pendapatan dengan 4,5 atau 6 angka?
Sertai grup JUTAWAN Shaklee bersama saya. Untung dunia, akhirat pun sama.

Berbisnes cara hidup Rasulullah...Jom!

Azu Naurah
0126705753
azunaurah@gmail.com



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel