Set Kesihatan Optimum Shaklee

Set Kesihatan Optimum Shaklee membantu anda untuk menjalankan tugas harian dengan lebih aktif dan berkualiti. Jagalah kesihatan anda hari ini untuk menjamin masa depan yang bahagia.

Set Menyusu Shaklee

Menyusukan bayi memang saat yang indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah s.w.t ada menyebut tentang penyusuan badan di dalam al quran. Dapatkan set penyusuan lengkap Shaklee.

Set Kurus Shaklee

Set Slim Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja menolong menurunkan berat badan malah menambahkan susu badan.

Set Kesihatan Kanak - Kanak

Set kesihatan kanak-kanak membantu mendapatkan secukupnya khasiat vitamin dan mineral untuk kesihatan anak-anak, kita boleh memberikan supplement shaklee yang selamat kepada mereka.

Set Kecantikan & Rawatan Kulit

Set kecantikan kulit wajah yang berasaskan konsep kecantikan sempurna gabungan alam semulajadi dan sains. Set ini khas untuk menyelesaikan masalah pada wajah samada kulit normal atau bermasalah. Terbahagi kepada dua iaitu NutriWhite & Enfuselle.

Saturday 18 October 2014

VITALEA...Vitamin TerBAIK!!

Alhamdulillah, saya sangat teruja untuk kongsikan sesuatu yang sangat bermanfaat untuk anda semua. Ini adalah hasil penemuan daripada Dr. Shaklee sendiri yang merupakan multivitamin pertama dihasilkan di dunia. Nak tau? Vitalea ni dah nak masuk 1 abad....Fuhhh!! punyalah lama. Ia dihasilkan buat pertama kalinya pada tahun 1915. Haaa...bagus ke bagus?


Vitamin Terbaik!!

Sains terbaik Shaklee menghasilkan salah satu suplemen yang paling komprehensif dan seimbang yang mampu anda miliki. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan terhadap 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Saya dah cuba dan rasai sendiri kesannya kepada tahap kesihatan saya sekarang.


Kesan Terbaik

  • Membantu mengekalkan kesihatan yang sempurna*
  • Mengandungi beta karotena yang bermanfaat untuk menggalakkan pertumbuhan, memelihara penglihatan dan menjanakan semula tisu.
  • Membekalkan kalsium, fosforus serta vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi
  • Biotin dan asid pantotenik menyokong metabolisme lemak dan karbohidrat
  • Vitamin B12 merangsang pembentukan sel-sel darah merah*
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosussistemik (SLE) hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini. Ingat! Shaklee bukan hanya menjual semata-mata tanpa meneliti dahulu siapakah yang sesuai atau atau tidak untuk mengambilnya.

Sesuatu yang sangat penting untuk kita semua ambil tahu ialah ia tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet. Bab ni mesti ramai yang suka kan?



Saya teruja sangat nak tahu tentang multivitamin dan multimineral yang sangat hebat ni. Kalau dulu, sayalah orang yang memang tak suka suplemen-suplemen ni tapi sekarang ku jatuh 'chenta' dengannya....hehe


Di dalam grup rahsia, kami berbincang tentang Vitalea ni sehabis baik. Mula-mula saya tak tahu bagaimana untuk memahami ilmu nutrisi ni tapi bila dah terjebak, haa nak tak nak semua hal-hal yang berkaitan dengan sains makanan kita kena tahu. Best juga tau belajar sesuatu bidang yang selama ni tak ambil berat tapi kini mampu merubah kesihatan kita kepada yang lebih baik.

Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada 'Vita-min" dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya daripada Shaklee. Nak jatuh cinta dengan Vitalea ni, kenalah tau asal usul dia...barulah meresap di jiwa.

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya daripada cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.


Tablet Vitalea ini disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina, cantikkan warna hijau tu. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vitalea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai The Best Multivitamin di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Manfaat Utama:

  • Penambahan Tenaga Segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  • Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.
  • Keupayaan Sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan
  • Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati
Sebagai pengguna dan pengamal Vitalea ni, saya akui kesannya memang sangat baik untuk diri saya. Dulu masa mula-mula saya ambil Vitalea ni, saya jadi mengantuk yang amat sangat dan tak tahan rasa nak tidur. Memang saya tak perasan ia adalah disebabkan tindak balas vitamin-vitamin yang terkandung di dalamnya ke atas diri saya. Sehinggalah saya mula membaca tentang 'healing crisis' atau krisis pemulihan dan saya temui jawapannya. 

Setiap orang tidak sama krisis pemulihannya. Ada yang mengambil masa seminggu, dua minggu atau lebih untuk pulih seperti biasa. Bagi diri saya, dua minggu saya berada dalam keadaan ini. Semua ini bergantung kepada tahap kesihatan kita sebelum ni. Haa...mesti diriku dulu banyak toksin dalam badan...Fuhhh!! ngantuk giler...

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sekiranya anda sangat berminat dan ingin mendalami tentang ilmu nutrisi ini, biar saya tunjukkan jalannya. In Shaa Allah, anda juga pasti tertawan!


















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Business Related about Shaklee

Oprah Dedicates Her To Shaklee

Shaklee US Tidak Sumbang Israel